Thursday, July 1, 2010

nak perut cantik semasa hamil?........


aku x puas hati betul nengok gambar perut minah saleh ni,.. boyot pon masih gebu, cantik n maintain jer,... hmmm mcm nak buat ni yea,...

pertama skali,.. bila dah merancang untuk preggy,

amalkan sapu losyen atau ape2 minyak mcm bio oil ke, matern ke,.. kat perut, peha, breast, belakang badan,.. a.k.a sapu la kat mana2 yg dsukai tapi lebihkan bahagian yg dsebutkan tadi,.. (sbb bahagian ni berisiko utk dapat strechmark,..)

bila dah conceived ,.. teruskan pakai sampaila kandungan berusia 9 bulan.. hasil nye,.. pasti dapat perut comel idaman walaupon tgh sarat,... dan yg penting jgn sekali2 GARU kat perut,.. mmg x dapat dnafikan tahap kegatalan perut yg amat sangat bila kandungan semakin membesar,..

kalo aku rasa gatal2,.. buat2 bz sikit ke mcm tgk tv ke p basuh pinggan ke,.. atau buatla ape2 kerja lain yg boleh buatkan kita lupa akan penyakit ni hehehhe..

statement aku pakai,... " gatal, kalo garu nikmatnye sekejap sahaja,.. tapi kesan nye sampai bila2,... huhuhu x sanggup,...."

hmm nak nengok x kesannye kat perut kalo kita garu? hehehe cuba cek perut sendiri lak,...






heehheheh renung2kan dan selamat beramal,............ jumpa lagi,..

2 comments:

izhu@n@ sh@msuri said...

so far..mmg xde strechmark...huhuhu..buh baby oil je kt perot...huhuhu..

hyatt^^ said...

betul2..
saya baru tau masa preggy 4 months..
then cpt2 beli palmers cocoa butter cream tu..
alhmdulillah dah nk masuk 9 bln ni belum ade stretch mark..(hrap2 xde la smpai dah bersalin nnti ^-^)